Quandary to
darmowe narzędzie edukacyjne, które może stworzyć każdy. Quandary być
wykorzystywane przez nauczycieli wszystkich przedmiotów, jak również
wychowawców, pedagogów oraz psychologów.
Celem tej multimedialnej gry jest
uświadomienie uczniom, jak ważne jest przemyślenie podejmowanych przez nich
decyzji, bowiem skutki tych wyborów mogą być różne, ale zawsze mają
determinujący wpływ na przyszłe wydarzenia.
Autorzy gry
przeznaczyli ją dla podopiecznych w wieku od 8 do 16 lat. Jednak, moim zdaniem,
może ona być wykorzystywana przez nauczycieli różnych grup wiekowych.
Zadaniem
ucznia jest wybór jednego z 3 zaproponowanych rozwiązań. Każdy wybór niesie ze
sobą inne pytanie, na które ponownie można odpowiedzieć na trzy różne sposoby. Ilość
przygotowanych zagadnień jest nieograniczona. Jednak nauczyciel, tworzący grę,
musi mieć świadomość, że powinna się ona skończyć w ograniczonym czasie. Uczeń
ma możliwość rozpoczęcia gry od początku( jeśli taką opcję zaproponuje jej
twórca), może być również ograniczony czasowo w kwestii udzielania odpowiedzi
na pytania.
Gra uczy
odpowiedzialności za podejmowane decyzje, podnosi stopień samoświadomości. Uczy
różnicowania przyczyny, przebiegu i skutku. Ma nieocenioną moc wychowawczą,
może wpływać na kształtowanie postaw etycznych i służyć nauce konkretnego
przedmiotu.
Uzupełniona
o materiał audio lub video podnosi poziom rozumienia tekstu. Uczeń ma możliwość
rozważania dylematów we własnym zakresie lub w grupie, co sprzyja tworzeniu
umiejętności społecznych.
Opracowała
M. Narębska-Bal
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz